Vihan kaunis maa

Vihan kaunis maa
Vihan kaunis maa 2013. Kuva Vesa Mellavuo

torstai 21. toukokuuta 2020

Tanssi museossa elää - Dance lives in the museums

Olen käsitellyt koreografian, liikkeen tai tanssin suhdetta omalla työurallani eri vaiheissa. Oman opinnäytteeni kirjallisessa osassa pohdin museotilaa koreografin paikkana (Teatterikorkeakoulu 2007). Eri vaiheissa olen saanut tehdä kehollisia interventioita erityisesti Designmuseossa Helsingissä. Olen tehnyt omaehtoista työtä tai tanssijantyötä toisen koreografin kanssa. Olen esiintynyt museoissa ja näyttelyissä, esimerkiksi Ateneumin taidemuseossa, Jyväskylän taidemuseossa tai Taidehallissa. 

On ilo kokea, että tämäntyyppinen ymmärrys laajenee entistäkin isommaksi keskusteluksi eurooppalaisessa kulttuurin tekemisessä.

https://www.dancingmuseums.com/museums/

https://www.youtube.com/watch?v=LFbnzapPCRY

Toivon että aiheesta syntyy lisää keskustelua taide- ja museo- sekä luovien alojen foorumeilla. Muutama vuosi sitten olin mukana paneelikeskustelussa Ateneum-salissa. Mitä on tapahtunut sen jälkeen?

Ei kommentteja: